بلاگ

آموزش شهروندی

مردم جهت بررسی بهتر ،مشکلات برق را از طریق سامانه 121 پیگیری کنند .

سامانه 121 مرکزی جهت توسعه خدمات غیرحضوری است.شهروندان در صورت بروز هرگونه خاموشی موردی ،نبود لامپ،مشکل روشنایی معابر، قطعی برق،سرقت کابل و سیم شبکه،اعلام سوختگی لامپ معابر،فرسودگی تیر برق و… موارد را به سامانه فوریت‌های برق ۱۲۱ اعلام کنند .

💢اختصاص سهمیه و تامین لامپ و رفع خاموشی معابر بستگی به آمار تماس مردم با سامانه 121 دارد.
🔺براساس قانون سازمان برق ایران که مصوب سال 46 است، همچنین آئین‌نامه نحوه تأمین و تعیین هزینه روشنایی معابر که مصوب همان سال است، هزینه روشنایی معابر بر عهده شرکت‌های برق منطقه‌ای است.
🔺بسیاری گمان می‌کنند شهرداری در این زمینه نسبت به و ظایف خود کوتاهی می‌کند در حالی که تأمین منابع روشنایی معابر برعهده وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای است و شهرداری تعهدی در این قبال ندارد.
🔻 توسعه و نوسازی شبکه آب و تأمین لوله جهت انشعاب آب متقاضیان از وظایف شرکت آب و فاضلاب است و شهرداری در این قبال وظيفه ای ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *